A mindennapi alacsony árak már nem fenntartható üzleti modell. A legtöbb kategóriában a margók túl kicsik. Minden termék legalacsonyabb árának meghatározása csődöt jelent. Még az egészséges haszonkulcsokkal rendelkező kategóriákban is előfordulhat, hogy az árrések gyorsan elpárolognak, amint a versenytársak elkezdik alákínálni egymást. Okosabb, személyre szabott árazási stratégiát kell létrehoznia. Ezen a stratégián belül ki kell használnia a termékek közötti dinamika különbségét. Különbségek mind a terméktípusok, mind a versenytárs környezet (a piaci feltételek) között. Ebben a blogbejegyzésben mindkét szempontra nagyítunk. Ezen különbségek felhasználásával megtalálhatja a megfelelő egyensúlyt a bevétel és az árrés között. Ez az egyensúly finom, és megköveteli a termékek folyamatos váltását a különböző árképzési stratégiák között. A kulcs az, hogy versenyképes maradjunk ott, ahol láthatók az ügyfelek, miközben lehetőség szerint további árrést nyerünk.
Használja ki a terméktípusok közötti különbséget.
A termékek eltérően reagálnak az árváltozásokra. Egy termék esetében a bevételek csökkennek, ha kissé túláraznak. Más termékeknél nem tapasztal bevételcsökkenést, ha az árakat kissé magasabbra állítják. Ossza fel a választékot úgy, hogy különböző árképzési stratégiákat alkalmazzon, amelyek megfelelnek a fogyasztói magatartásnak. A sikeres stratégiáról szóló tárgyalásunk során elmagyarázzuk, hogyan használhatja fel a forgalmi és értékesítési adatokat a termékek különböző csoportokba sorolásához. A legfontosabb, hogy versenyképes árat állítsunk be a legnagyobb forgalmú termékekre. Ilyen termék például a televízió. A fogyasztók megvizsgálják a legolcsóbb árat, és az adott helyen vásárolják meg a terméket. Az ár azonban kevésbé számít a keresztértékesítési lehetőségeknél (fali rögzítés és a HDMI-kábel). Ezen a ponton a fogyasztó úgy döntött, hogy megvásárolja a televíziót. Könnyű lesz hozzá a kiegészítőket megvásárolni. Szerezzen nagyobb árrést a tartozékokra, hogy kompenzálja a televízió versenyképes árát. A magas rangú stratégia a forgalmi és értékesítési adatokon alapul, hogy a termékeket csoportokba sorolja. Az árrugalmassági adatok hasonló módon használhatók a termékek osztályozására. Jelölje meg a termékeket magas, közepes vagy alacsony rugalmassággal, és alkalmazzon eltérő árszabályokat. Azt szeretné, ha a nagy rugalmasságú termékek versenyképesek lennének (pl. 1. pozíció a versenytársak között). A közepes és alacsony rugalmasságú termékek kevésbé versenyképesek (pl. 2., 3. vagy még magasabb pozíció).
Használja ki a piaci feltételek közötti különbséget.
A versenytársak árváltozásairól szóló cikkünkben leírtak szerint fontos, hogy alaposan gondolja át az árak csökkenését. A legtöbben ezeket a forgatókönyveket veszik figyelembe, amikor az árak csökkennek. De a dinamikus árképzés alkalmazásakor ugyanilyen fontos, hogy gondoljunk az áremelés lehetőségére. Ha a versenytársak követik az Ön példáját az árak csökkentésében, akkor ők is követhetik az árakat magasabbra. Például, ha csak egy másik vezető versenytárs van ugyanilyen áron, próbálja meg néhány euróval megemelni az árat. Nagy esély van arra, hogy versenytársa követni fogja az árstratégiáját. Mindketten egyformán versenyképesek maradnak (így a bevételek nem csökkennek annyira), de jobb árrést ér el. Ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha több versenytárs van (de Ön és egy másik versenytárs ára alacsonyabb, mint a többi). Növelje árunkat a többi versenytárs szintjére, és Ön viszont emeli az általános alsó árat. Ezek a taktikák különösen hatékonyak, ha a különböző terméktípusokkal kombinálják. A nagy rugalmasságú termékek esetében érdemes felhúzni a piacot, ha csak egy versenytárs van. Az alacsony rugalmasságú termékek esetében azonban megengedheti magának, hogy ezt hamarabb megteszi (ha több versenytárs is ugyanazt az árat kínálja).
Használjon ideiglenes forgatókönyveket, ahol a versenyképes ár kevésbé fontos.
Egyes termékek árérzékenyek maradnak. Egy magasabb árú televízió esetében néhány eurós eltérés nagy hatással lehet a bevételére. Más esetekben azonban az ár kevésbé fontos. Használja ki ezeket a forgatókönyveket!
Használjon készletet:
A népszerű termékek esetében egyes kiskereskedők vonakodnak a versenytársaknál magasabb árat megállapítani. De ha kifogy a készlet, és nagy a fogyasztói kereslet, miért ne emelné az árat? Lehet, hogy nem ugyanazon a forgalom mellett ad el, de mi haszna annak, ha jóval az új készlet megjelenése előtt elfogy? Akár további nyereségre is szert tehetsz! A részvények felhasználásával kapcsolatos további ötletekért olvassa el a részvény alapú árazásról szóló blogbejegyzésünket .
Gondoljon a promóciós hatásra:
A promóciós időszakok különböző értékesítési dinamikákat inspirálnak. A legtöbbet magára a promóciós termékre helyezik. Mégis van lehetőség arra, hogy ezt az időszakot felhasználjuk a hasonló termékek árának módosítására. Képzeld el, hogy egy adott televíziót leáraztak. Ez a termék kannibalizálja a hasonló termékek értékesítését. A bevételek átmenetileg csökkenni fognak, ami lehetőséget teremt a piac felhúzására. Mivel az adott termék bevétele csökken, növelje az árat, és húzza magával fő versenytársait. Magát a promóciós termékét illetően a versenytársai gyakran csökkentik áraikat, hogy megfeleljenek az Ön promóciós árának. Az akció befejeztével az árak ritkán térnek vissza a korábbi szintre. Ezen a ponton a versenytársak figyelik egymást, és senki sem akarja emelni az árakat. Annak érdekében, hogy a piac fellendüljön, vegye figyelembe a régi (a promóciós ár előtti) árat. Ez visszahúzhatja az árat egy jövedelmezőbb szintre.
Ellenőrizze a szállítási / telepítési kapacitást.
Előfordulhatnak olyan pillanatok, amikor az értékesítést kapacitásproblémák korlátozzák. Fontolja meg a mosógépek szállítását és telepítését végző szolgáltatást. Ha az elkövetkező hetekben az összes beszerelési hely majdnem teljesen lefoglalt, ez korlátozza az eladott mosógépek mennyiségét. Tehát ügyeljen arra, hogy az ára megfeleljen ennek a szűkösségnek, hogy fenntartsa a jó profitot.