Insta
Kövess minket Instagramon!
Face
Kövess minket facebookon!

Mi az a MAP árképzés?

Az e-kereskedelem (vagy valójában maga a kereskedelem ) alapvető része a verseny gondolata.

A verseny egészséges, és ez a legfontosabb dolog, amely megvédi a fogyasztókat – amikor a vállalatoknak versenyezniük kell a termékek eladásáért, az automatikusan lefelé hajtja az árakat.

Tehát mi köze a versenynek a MAP-hoz? Hát, tényleg sok…

Kíváncsi, mit jelent a MAP a kiskereskedelemben, és hogyan segíti vagy akadályozza a versenyt? Ez a cikk világos áttekintést nyújt arról, hogy mik azok a MAP-ok, ki használja a MAP-árazást, és miért olyan fontosak sok kiskereskedő számára.

De felelősségkizárásként ez a darab semmiképpen sem jogi tanács. Ehelyett ez egy tisztán oktatási eszköz, amely a MAP-ok széles körű megértését szolgálja. Ha azonban kíváncsi a dolgok jogi oldalára, bátran forduljon Martijn van de Helhez a Maverick Law -nál – itt tekintheti meg a MAP-okról szóló blogbejegyzését.

MAP árképzés meghatározása

Tehát mi is valójában a MAP árképzés?

A MAP a minimális hirdetési árat jelenti. A MAP-ok irányelvek formájában jelennek meg, amelyeket a termék gyártója vagy márkája hoz létre. Ezek az irányelvek előírják azt a legalacsonyabb árat, amelyet a kiskereskedők használhatnak egy termék reklámozása során. Más szavakkal, ahogy Mattew Hudson írja:

„A legegyszerűbb formájában a minimális hirdetési ár (MAP) a legalacsonyabb ár, amelyet a kiskereskedő meghirdethet az eladásra. Hogy tisztázzuk, ez nem a legalacsonyabb árra vonatkozik, amelyért az üzletükben eladhatják, hanem arra a legalacsonyabbra, amelyet online vagy hirdetésben tudnak megjeleníteni.”

A piacon szinte minden termékhez létezik MAP, attól függően, hogy hol tartózkodik a világon, és ezek az irányelvek kiterjedtek. A márkák és a gyártók sok időt fektetnek be ezeknek a MAP-oknak a létrehozásába, és kiemelten érdekeltek a MAP-sértések piacának nyomon követésében.

Mi az a MAP árpolitika?

A MAP-irányelv olyan irányelv, amelyet minden törvényes márkának el kell fogadnia a kiskereskedővel, mielőtt a márka termékeket vásárolna az eladónak.

A „reklám” definíciója beszállítónként eltérő. Általánosságban azonban a „reklám” minden webhelyen kívüli hirdetést jelent. Tehát, ha a MAP-on hirdet, és a webhelyére vonzza az embereket, majd alacsonyabb áron hirdet a helyszínen, akkor előfordulhat, hogy a megállapodás keretein belül tartózkodik. Egyes márkák és beszállítók azonban az irányelv megsértésének tekinthetik a helyszíni hirdetéseket. És hogy még zavaróbb legyen, a reklám definíciója termékenként változhat.

Egyes márkák még különleges engedményeket is tehetnek a MAP számára. Ezekben az esetekben a kiskereskedők alacsonyabb szabályzatot hirdethetnek speciális csoportoknak, például az aktív katonai szolgálatot teljesítő tagoknak vagy veteránoknak. A kiskereskedőnek bizonyítania kell, hogy csak ezek a mentesített csoportok részesülhetnek a MAP-csökkentésből.

A mentesség másik példája a szezonalitáson alapulna. Egyes márkák engedélyezhetik a kiskereskedők számára, hogy a MAP alatt hirdessenek fekete pénteken vagy az ünnepi szezonban.

Mindez azt jelenti, hogy minden egyes MAP házirend egyedi. Gondosan ellenőrizze a MAP szabályzatát, hogy megtudja, mi megengedett és mi nem.

IMAP árazás és MAP árképzés

Az iMAP az Internet Minimum Advertised Price rövidítése. Ez egy MAP-irányelv, amelyet a márkák kifejezetten az online értékesített termékekhez terveznek. Ezek az irányelvek általánosságban felvázolják a MAP irányelveit az online hirdető webáruházakra.

A hagyományos MAP-irányelvek nagyrészt az offline hirdetésekre, például katalógusokra, újsághirdetésekre, óriásplakátokra, TV-reklámokra és egyebekre összpontosítottak. De mivel az e-kereskedelem nagymértékben különbözik a média egyéb formáitól, a gyártóknak külön típusú politikát kellett létrehozniuk a piaci dinamika lefedésére.

„Általában nincs sok különbség az iMAP-ok és a MAP-ok között” – mondja Brandon Smith, a Whitefield Capital munkatársa. „De ez is változhat a gyártótól, a terméktől és az üzlet helyétől függően.”

MSRP kontra MAP árképzés

Az MSRP a Manufacturer Suggested Retail Price rövidítése. SRP (Javasolt kiskereskedelmi ár) vagy RRP (Recommended Retail Price) néven is ismert.

Függetlenül attól, hogy minek nevezzük, a végeredmény ugyanaz. Az MSRP-k különböznek a MAP-októl, mivel az MSRP-k iránymutatást adnak a termék tényleges eladási árához, nem csak a hirdetési árhoz, és nem kötelező erejűek. A kiskereskedők gyakran ténylegesen az MSRP alatt árulnak, mert a piacon az árazás jellemzően csökken a termék életciklusa során, és a kiskereskedők által a terméken elért árrések ezt lehetővé teszik.

Az egyik legnagyobb különbség a MAP és az MSRP között azonban az ár jogszerűsége. A MAP árképzés az Egyesült Államokban legális, de az EU-ban valószínűleg nem. Az MSRP biztosítása viszont mindkét régióban teljesen legális gyakorlat.

Miért alkalmazzák a márkák MAP-irányelveket?

A MAP-irányelvek leggyakrabban olyan márkáknál tapasztalhatók, amelyek nagymértékben támaszkodnak márkaidentitásukra, például luxuscikkekre. Ezek a vállalatok ismerik márkájuk értékét, és érdekükben áll egy bizonyos szintű kizárólagosság fenntartása.

A MAP árképzés előnyei

A MAP-irányelvek segítenek megvédeni a márka (és a kiskereskedő) megítélését – A MAP-ok egyik legnagyobb előnye az, hogy a márkáknak milyen nagy kontrollt biztosítanak az árérzékelésük felett.

A MAP-ok csak a reklámozást érintik, az értékesítést nem – lehet, hogy a MAP-ok rossz hírnevet szereznek az eladások befolyásolásáról, de ezeknek az irányelveknek nem az a célja, hogy befolyásolják a végső eladási árat. Ehelyett a MAP-ok kizárólag a meghirdetett árra összpontosítanak; a kiskereskedők szabadon értékesíthetik a terméket olyan áron, amilyen áron akarnak.

A MAP-ok kiegyenlítik a versenyfeltételeket – a MAP-irányelvek egységesítik az árelvárásokat az összes marketingcsatornán.

A MAP-ok védhetik a kiskereskedők árrését – Ha a MAP-ok szabványosak egy piacon, hatékony „ alsót ” biztosít a piac számára. Egyesek azt állítják, hogy ez akadályozhatja a versenyt, de másrészt ez a padló megakadályozhatja a versenyfutást a mélypontra.

A MAP árképzés hátrányai

A MAP korlátozza a kiskereskedők ellenőrzési jogát a termékárak felett – a MAP-ok közvetlenül a márkáktól vagy gyártóktól származnak, ami egyesek szerint korlátozhatja a kiskereskedő szabadságát az egyedi marketing- és reklámstratégia kialakításában.

A MAP-ok befolyásolhatják a piaci versenyt. -„A MAP-ok csökkenthetik az áringadozást” – mondja Travis Rice, a digitális marketing szakértője. „Bizonyára nem ez az egyetlen oka annak, hogy kisebb lehet az áringadozás egy piacon, de ez is lehet egy tényező.” Az Európai Bizottság egyetért. A MAP-ok valószínűleg ezért illegálisak az Európai Unióban. A bizottság 2015-ös közleménye a következőket mondta: „Az európai trösztellenes szabályok értelmében a MAP-ok valószínűleg versenykorlátozóak lesznek az EUMSZ 101. cikkének (1) bekezdése értelmében. Míg a 101. cikk (3) bekezdése szerinti hatékonysági védelem az ilyen záradékok esetében elvileg nem kizárt, a vállalatok számára nagyon nehéz lesz egy adott esetben bizonyítani, hogy a záradékok versenyt támogató hatásai felülmúlják a negatív hatásokat. Ezek az elvek előnyösek az európai fogyasztók számára. Versenyképes piacokat biztosítanak alacsony árakkal és szélesebb választékkal.”

Adminisztratív munkateher – A MAP-okat elsősorban az Egyesült Államokban használják, ami adminisztratív munkát jelenthet, ha egy kiskereskedő vagy márka nemzetközi szinten kíván működni.

Legális a MAP árképzés?

A MAP-ok legálisak az Egyesült Államokban, de államonként eltérések lehetnek. A legtöbb legitim márka rendelkezik szabályzattal, amelyet alá kell írnia, ha a márka termékeinek hivatalos viszonteladója szeretne lenni.

Ugyanez nem igaz Európára. „Ez a gyakorlat valószínűleg illegális Európában” – kommentálja Sander Roose, az Omnia vezérigazgatója. „Európában az árakkal kapcsolatos döntések – mind az üzletben, mind az online, mind a hirdetésekben – a kiskereskedő kizárólagos belátása szerint döntenek.”

Hogyan lehet érvényesíteni a térképes árképzést

A MAP-ok betartatása két lépésből áll: a piac megfigyelése a jogsértések tekintetében, majd a jogsértések kezelése.

MAP árképzés – Tehát kiskereskedők, hogyan biztosítják, hogy ne sértsék meg a MAP-ot? Az egyik módja, hogy a MAP-ot állítsa be alsó árként bármilyen dinamikus árképzési rendszerben . Amikor biztonsági szabályokat ad hozzá az árképzési stratégiájához, egyszerűen állítsa be a MAP-ot abszolút minimumárként. A márkák árazási intelligenciát is használhatnak MAP-jaik figyelésére. (Hogyan érvényesíthető a MAP árképzés). Az automatizált adatgyűjtés révén a márkák nyomon követhetik az összes termékük árait minden egyes hivatalos viszonteladónál. Ezen ismeretek birtokában a márka felfedezheti, hogy a MAP alatt működik-e egy kiskereskedő.

MAP végrehajtás – A MAP szabályzat szigorú. Ahogy az egyik kiskereskedő kijelentette a raktárát bemutató körút során: „[a márkák olyan szigorúak a MAP-szabályzattal kapcsolatban, hogy] akár egy fillér felett is örökre elveszíthetjük számlánkat.”A legtöbb MAP-irányelv világosan felvázolja a végrehajtás módszereit. Ha egy kiskereskedő megsérti a MAP-ot, az egyesült államokbeli márkák megtorlást tehetnek. A MAP-árak érvényesítése azt jelenti, hogy a kiskereskedőkre nézve súlyos következményekkel jár. A MAP megsértésének néhány következménye lehet, hogy kizárják a partnerkapcsolatokat a jövőbeni promóciós ügyletekből. A márkák akár „időtúllépést” is okozhatnak a kiskereskedőknek, és egy ideig elkerülhetik a kiskereskedőknek való eladást. A MAP megsértésének magas kockázata elegendő ahhoz, hogy a legtöbb kiskereskedő a helyén maradjon. Az önrendelkezés környezetét is megteremti. A kiskereskedők valószínűleg jelenteni fogják a MAP megsértését a márkáknak és a beszállítóknak, mert tudják , hogy a jogsértő fél a legalacsonyabb árat kínálja a piacon… és ennek eredményeként learatja az előnyöket.

Kényszerítheti a térkép árát az Amazonon? – Az Amazon nem kényszeríti ki a térképi irányelveket a platformján, de ez nem jelenti azt, hogy a márkáknak nincs hatalmuk. Sok gyártó szellemi tulajdonjoggal kapcsolatos panaszt emelhet az Amazon ellen, ha MAP-sértést talál. Saját magának kell figyelnie az Amazont a MAP megsértése miatt. Ha szabálysértést észlel, azonosítania kell az Eladót, és magának kell elállási nyilatkozatot küldenie. Ezen akadály leküzdésének egyik módja, ha közvetlenül csatlakozunk az Amazonhoz , mint márka, és új értékesítési csatornaként használjuk.

Következtetés

A MAP irányelvei némileg ellentmondásosak lehetnek. Egyrészt a márkáknak és a gyártóknak nagyobb ellenőrzést biztosítanak árérzékelésük felett, másrészt elveszik a kiskereskedőknek a szabad versenyhez szükséges szabadság egy részét.

Függetlenül attól, hogy hova esik a véleménye, a MAP-ok fontos ismerete és megértése, különösen, ha az Egyesült Államokban működik. Ezek az irányelvek jelentősen befolyásolhatják az Ön üzletvitelét, és az árképzési és marketingkezdeményezései során szem előtt kell tartaniuk.

Hogyan Exportálj az árváltozás.hu-val

Lórum ipse, a konyitos pargós miceg lesz a visalás, ma lyuka nyúlán. A rezdete kensége ezért suvajkodja a törözős celát, tőkíti meg a fátkozás sadékát. A saráld búgása kalmatja, hogy a podás láros véleme tőkíti ki hajlan idés dúlékos jurbód poncos dözöntőjét – igelte be szövek százió (saráld) szisztető plányán.

Tovább olvasom »

10 módszer a csapat motiválására a recesszió alatt

Az elbocsátások, bércsökkentések és szűkös költségvetések közepette csapata morálja és lojalitása a végsőkig feszül, miközben a hagyományos ösztönzők, például a bónuszok és a fizetésemelések nem állnak rendelkezésre. Íme néhány ötlet arra vonatkozóan, hogy mivel tarthatja lojális és motivált munkatársait a kiadások növelése nélkül. A vállalkozások világszerte az elmúlt évek talán

Tovább olvasom »

Gazdasági összefoglaló: Európa

Ahogy az Ukrajna elleni elhúzódó orosz invázió valósága kiteljesedik, a világgazdaságragyakorolt ​​gazdasági következményeinek megítélése egyre borúsabb. A háború által kiváltotthatások közvetlenül és közvetve is sújtják az EU gazdaságát, és az alacsonyabb növekedés ésmagasabb infláció pályájára állítják. Az energia- és élelmiszer-nyersanyagárak gyorsemelkedése táplálja a globális inflációs nyomást, rontja a háztartások vásárlóerejét,

Tovább olvasom »

Legyen naprakész

Amennyiben kíváncsi az Árváltozással kapcsolatos hírekre, fejlesztésekrem hasznos funkciók bemutatásáram akkor iratkozzon fel hírlevelünkre.